Då vill man bara dö!

Mest misslyckade kvällen/natten jag varit med om på länge! Verkligen ALLT sket sig, hur kan man ha sån otur med precis allting?
Dagen började med att vi åkte in till Slussen för att kolla in Prideparaden, det regnade såklart (misslyckande nr.1), men det var helt okej ändå, kul att se om man aldrig varit där förut! Vi var dock lite stressade eftersom Linn skulle börja jobba kl.16 så vi hade inte all tid i världen tyvärr... vi drog till McDonalds i Medis för att få i oss lite föda. Vi hade under hela dagen planerat utgång och pratat om att vi skulle gå till bolaget, när klockan är ca halv 4 uttrycks "SHIT! Systemet!", vi kom då på att det var lördag och att alla stängde kl.15 (misslyckande nr.2)! Anna lyckades fixa numret till någon som hade vodka och vi var överlyckliga att det löste sig så smidigt med alkoholen och allt gick på som smort ända tills det inte ens blev nåt med det (misslyckande nr.3). Vi gick runt på H&M inne i Ringen ett tag och där hände iofs en positiv sak, jag hittade en jättefin klänning som passade till kvällens utgång. Hur som helst, vi begav oss hemåt med hängande huvuden och jag var trött som få. Fick massa kläder av Anna då hon rensade ur sin garderob ganska rejält. Bla bla bla... klockan blev ganska sent och det spöregnade ute och vi höll på att överlägga om vi var så sugna på att dra ut, allting skulle bli så himla sent också. Efter många om och men bestämde vi oss för att dra ut. Nu fortsätter misslyckandena! Det regnar, vi skyndar oss verkligen till Saltsjöbanan, vi får stå och vänta i 25 minuter (misslyckande nr.4)! När vi kommer fram till Fridhemsplan ser vi att stället där vi skulle hänga hade stängt (misslyckande nr.5). Vid det här laget började vi hata allt... regnet hade dock upphört. Vi gick till McDonalds igen haha och gjorde diverse matintag. Satt där ett tag och pratade gamla minnen och skrattade rätt så mycket. Sen beslöt vi oss för att dricka upp vinaren som var öppnad (som det tog typ 100 år att få upp). Vi gick runt där och letade efter ett lämpligt ställe och vi fann det! Något ställe som hade massa små bänkar utanför och där fick det ske. Fattades ju bara att Lugna gatan skulle sno vinet. Vi satt där ett tag och det började regna igen (misslyckande nr.6)... vi hade sen ett tag tillbaka beslutat oss för att ta 02:50 bussen hem eftersom tio i fyra kändes så himla segt. Och vi sa verkligen till varandra att vi INTE fick missa den. Så när det började bli dags att röra sig mot tunnelbanan svepte vi vinet och gick igenm spärrarna, det stod Gullmarsplan 4 min när vi kom ner, yes då hinner vi, bara det att dom la på minuter helatiden, vid ett tillfälle stod det t.o.m. 6 min (misslyckande nr.7). Vi höll på att dö när vi insåg att vi skulle missa bussen. Nu var nästa plan att komma på vad fan vi skulle göra för att fördriva tiden i över en timme mitt i natten? Vi åkte till Gullmars och ruttnade där och tog sen tåget tillbaka till Slussen och hann fantastiskt nog med bussen hem... jag var väl hemma ca 04:15 efter den sugigaste kvällen på länge. Hahah hur kan vi vara så sämst? Jag hatade verkligen allt... somnade i alla fall gott brevid Joachim sen, det var mysigt. Love you.
Palla läsa allt det här men whatever jag var verkligen tvungen att få ur mig frustrationerna!

Antal misslyckanden: 7.

  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0