gå och dö

Jag hatar allt som har med julklappar att göra, jag hatar allas "julklappstips"-listor överallt. Varför? Jo för den här julen kommer suga. Ekonomiskt och i allmänhet, ska ju "fira" jul ensam. Jag hatar att vara helt pank, jag HATAR det, när ska det sluta? Jag blir deprimerad. Nu kanske alla tänker "men vadå, med pank menar hon typ att hon har 500 att leva på eller?" men nej jag menar NOLL kronor, noll riksdaler, så ni kan ju tänka er själva. Och ja extra jobbigt är det faktiskt nu såhär runt jul för det betyder mycket för mig med att t.ex. ha en fet godisskål hemma och massa mandariner, julmust osv. Det har hängt med sen jag var liten och det är så jag vill ha det. Julklappar skiter jag i. Jag bryr mig mer om stämningen och maten. Vad jag hatar det här alltså... ibland fattar jag faktiskt inte hur jag orkar... hur jag orkar vara glad och le och skratta, hur jag orkar gå till jobbet och slita häcken av mig så gott som varje dag, hur jag orkar låtsas som att ingenting är fel eller jobbigt. Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0