Promenix

Jag och J kom nyligen hem från något som blev en ganska lång och spontan promenad. Vi hade bestämt att vi skulle ut och gå en snabbis och vi beslutade oss för att utforska en ny väg här i Fiskis. Vägen ledde oss vidare ut i skogen och sedan kom en golfbana. Vi fortsatte och kom sedan till något stall och massa hoppbanor. Mysigt. Vi beslutade oss för att försöka hitta nån väg hem och slippa behöva vända om bara, det är ju så tråkigt. Vi hittade en väg som kändes givande och det stod "Vandringsled. Solsidan 5 km". I början gick det bra men det gick mindre bra när vägar ersattes av lera, vatten och massa blött gräs. Går man dessutom i vita tygskor är det ganska misslyckat. Nu har mina fina vita skor en ful brun fläck av lera på sig. Det ser ut som bajs och jag hatar lera. Ska dränka skorna i vatten, hoppas det funkar.

Nu måste det fixas nån mat. Blir nog spaghetti och köttbullar. Sen blir det väl tv tittande igen. Anna ringde och sa att hon var hemma, jag skulle kanske svänga förbi men jag har skavsår och är ledsen över mina skor+trött så jag hookar nog med henne imorgon istället då båda är free. Btw så ska jag till donken på tisdag för min första arbetsdag. Jag ska vara så svart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0