Hur fet är jag då?

Läste Blondinbellas blogg för en stund sen, hon hade skrivit ett inlägg om hennes pojkvän Nils som äter kalaspuffar med sylt till frukost varje dag och hur onyttigt det är. Hon frågade sig också huuuuuuuuuuuur killar kan stoppa i sig sånt? Hallå jag är ingen kille och jag äter massa skit. Jag har aldrig, i hela mitt liv, en endaste gång ens haft tanken på att vara reserverad med mat. Jag äter vad jag vill när jag vill! Jag tänker aldrig på att jag kanske blir tjock eller går upp om jag stoppar den där chokladbollen i munnen. Herregud vad spelar det för roll? Och liksom jag tränar inte ens, har inte gjort det på flera år. Jag säger inte att det är bra, jag vill börja träna ordentligt, men liksom orka tänka på allt vad man äter. Hennes pojkvän tränar t.o.m. Ska han inte få äta vad han vill då utan att hon ska ifrågasätta och klaga och dessutom skriva ett blogginlägg om det och fråga alla killar den här frågan? Herregud... hon får ju mig at känna mig som ett jävla fetto liksom men det skiter jag i haha. Nä men jag bryr mig inte om hennes åsikt, tyckte bara det där var otroligt puckat uttryckt. Jaaa herregud Blondinbella, hur kan jag äta massa pizza och hamburgare? Tränar gör jag inte heller, spärra in mig!!!


10:52
Låt mig tillägga angående det här Blondinbella-inlägget. Det slog mig, varför ställer hon den här frågan endast till killar? Är det en omöjlighet för henne att en tjej kan äta sånt? Ganska sexistiskt (vad kallas det?), eller? Hon ska ju ändå vara en förebild så hon borde akta sig för vad hon säger ibland. Inte för att hon är nån förebild för mig men ni förstår vad jag menar. Tror hon inte att hon har några som ser upp till henne som inte är av det kvinnliga könet? Tänk om Stefan 17 år som äter kalaspuffar med sylt varje morgon och tar en svängom på McDonald's lite då och då läser det där och samtidigt ser upp till henne jättemycket. Kommer han känna sig som en sämre människa då?
Tänk om Bella hade skrivit "Hur kan ni tjejer stoppa i er sånt?" så hade det blivit ett jävla liv. Men varför ska hon få skriva så om killar? Ganska konstigt enligt mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0