Sthlm vs Grycksbo

Äntligen hemma igen! Alltså det är sjukt skönt hemma i lilla Grycksbo, det är lugnt och tyst, man behöver inte tänka på alla "jag måste", man är med den mysigaste familjen och man äter god mat lagad med massa kärlek. Ändå är det skönt att komma hem till Stockholm igen, känner mig mer hemma här, faktiskt. Trodde inte jag skulle känna så. Men jag har ju Älskling här och jag bor ju här, men ändå. Ganska sjukt att så fort man sätter fötterna på T-centralen blir man jättestressad, man går jättefort och ska typ hinna före alla andra överallt, haha. Hemma är man tvärtom, man känner sig skitseg och bryr sig inte om det. Här är folk mer hypade och galna, har bråttom överallt och dör om dom missar tunnelbanan och måste vänta 3 min. Jag ska erkänna att jag också kan dö ibland p.g.a dom där 3 minuterna men ibland kan det också vara jävligt avgörande om man ska med en buss eller nåt. I Dalarna får man vara glad om det går en buss var 20:e minut eller så, missar man bussen går man hem igen och väntar på nästa och man accepterar att man kommer komma försent och att man har fuckat upp allt, haha! Så alla i storstäderna ska vara glada ändå och påminna sig själva om att man inte dör för några ynka minuter, det finns dom som har det värre!

Igår kom jag fram vid 14-tiden och J mötte mig och åh vad jag var glad att se honom! Kändes som att vi hade varit ifrån varandra i en oändlig evighet. Min fina Älskling! Vi åkte hem och vilade lite, jag tog en dusch och J spelade. Sen åkte vi in till stan igen eftersom vi skulle på Fråga Olle-inspelningen. Vi åt på Donken innan men jag var typ inte hungrig, det sög. Inspelningen var hur kul som helst och typ jätteintressant haha. Kände att jag inte kunde sluta le och hade ont i käften efteråt. Kändes så konstigt att se Olle och Martin och båda var assköna! Men helt sjukt nog känns det inte ens som att man har varit där, känns typ helt overkligt hahah! Aja ska bli skitkul att se på TV sen (så länge inte jag är med på bild). Lyckades tappa min jacka också så den hamnade under hela grejen som publiken satt på, ganska pinsamt men jag fick ändå lov att krypa in där under och ta fram den och en annan bruds jacka, inte bara jag som är klantig hehe.

Idag ska jag till ams och lämna in lite papper som jag var tvungen att komplettera med men annars har jag absolut ingenting att göra. Kanske handlar lite mat, känns helt urplockat här hemma. Hatar när det känns så. Nu ska jag ta en macka, bajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0